22 feb 2012

NIEUWE KWASTEN TE KOOP @ UNITY COSMETICS + REVIEW

Een hele tijd geleden liet ik jullie al weten dat het kwasten assortiment bij Unity Cosmetics zou veranderen. En eindelijk is het een feit! De nieuwe kwasten zijn beschikbaar in de webshop (klik hier). Vandaag daarom een kleine review aangezien ik de kwasten inmiddels al enkele weken aan het uitproberen ben.


Benieuwd naar mijn mening over deze kwasten, lees dan snel verder.


Ik testte drie verschillende kwasten. Een foundationkwast, een poederkwast die je voor meerdere doeleinden kunt gebruiken en een schattige kabuki kwast. Alle kwasten die ik testte zijn gemaakt van synthetische haartjes. Het grote gedeelte van de oogschaduwkwasten zijn van dierlijke haren.

De kabuki kwast heeft een platte top wat maakt dat het ontzettend makkelijk product opneemt en je de mogelijkheid geeft het mooi en egaal aan te brengen. Je voelt amper de kwast over je gelaat heen en weer gaan doordat hij zo zacht aanvoelt. Zelf gebruik ik deze kwast ook zeer regelmatig als finishing kwast. Nadat ik bijvoorbeeld mijn vloeibare foundation heb aangebracht. Om alles nog beter tot een geheel te brengen. Of om mijn blush extra te blenden.


De foundationkwast loopt naar het einde in een puntje wat maakt dat je zowel grote oppervlakte kunt bedekken met foundation en terwijl toch precies te werk kunt gaan. Altijd handig om foundation aan te brengen rond de neusvleugels of onder je ogen. De kwast is vrij stevig.


Telkens voorzien van hun eigen logo


Tot slot de poederkwast is schuin afgeknipt waardoor hij perfect bruikbaar is voor meerdere doeleinden. Ik denk maar aan het aanbrengen van diverse poeders gaande van een compact powder tot bronzer en blush. Ideaal voor je gelaat een extra contour te geven. Bestrijkt een net groot genoeg oppervlakte om alles mooi te blenden. Deze kwast neemt niet teveel product op in één keer. Ik bouw liever mijn kleur op, dan dat ik in één keer teveel heb opgenomen dat ik het niet meer weggewerkt krijg.



Mijn absolute favoriet is ongetwijfeld de kabuki kwast. Daarnaast zijn de kwasten betaalbaar van prijs wat toch wel een groot pluspunt is. Denk maar aan prijzen tussen de 5 en 10 euro.

Te koop via de webshop Unity Cosmetics.
Foundationkwast Groot 9 euro
Poederkwast/Blushkwast 9 euro
Kabuki poederkwast 10 euro

Als je interesse hebt, om kennis te maken met deze kwasten, kan je steeds de coupon Beauty Treasures gebruiken. Via deze weg bekom je 5 % korting op je aankoopbedrag. In te voeren bij het afrekenen.

5 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Zeker en vast, zeker als je ziet hoeveel ze maar kosten in vergelijking met andere kwasten!

      Verwijderen
  2. Ze zien er zeker oké uit en de prijs valt enorm goed mee, hè!

    BeantwoordenVerwijderen