11 jul 2012

DR. HAUSCHKA | PURE CARE COVER STICK

Ken je de het merk Dr. Hauschka? Het merk is opgericht in 1935 waarbij het merk natuurlijke ingrediënten voorop stelt. Waarbij onder eerlijke omstandigheden de grondstoffen gewonnen worden. Met het oog voor groene cosmetica testte ik de Dr. Hauschka Pure Care Cover Stick in de kleur Sand uit.

De kleur Sand is een nieuwe kleur in het gamma en is geschikt voor de normale tot donkere huid. Je kan deze camouflage stick gebruiken voor het camoufleren van oneffenheden en rode plekjes in het gelaat. Inmiddels behoort deze stick tot mijn dagelijkse producten. Ik gebruik deze voor het verdoezelen van opkomende pukkeltjes en ook voor mijn neusvleugeltjes minder rood te maken. De coverstick is antibacterieel dankzij tea tree en manuca olie. Vandaar ook de best kruidige geur die de stick heeft. Verder gebruik ik deze ook zeer regelmatig voor het camoufleren van "walletjes". Ondanks dat deze stick hiervoor eigenlijk niet dient, werkt hij hiervoor prima!

De coverstick heeft een goede dekking. In principe zou je het meerdere keren per dag moeten aanbrengen op een opkomend puistje. Zelf vergeet ik dit, vandaar breng ik het enkel 's morgens aan. En ik moet wel toegeven dat ik merk dat het de onzuiverheid sneller uitdroogt dan normaal en minder tot een effectieve ontsteking leidt. Als je actieve acné hebt, kan je best in combinatie met eventuele medicatie en een goede huidverzorging ver komen.

De verpakking is sober en neutraal, maar het past bij de filosofie van het merk. Vandaar dat ik ook vind dat het niet meer hoeft te zijn.

Enkel met lipgloss, mascara en eyeliner

Je merkt toch meteen dat kleine roodheden meteen vervagen, en de oogcontour ziet er meteen een stuk frisser uit! I like it!

Meer info vind je terug op de website inclusief verkooppunten bij jou in de buurt. Prijs per stuk 12.70 euro.


Ken jij het merk Dr. Hauschka?

6 opmerkingen:

  1. Deze ziet er prima uit! En toch blijft het natuurlijke effect bewaard, lijkt mij een erg fijn product!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit! Heb eigenlijk nog nooit iets van die merk gebruikt, maar kende het wel. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor mij zo sober en naturel mogelijk, deze stick behoort tot het kleine assortiment schoonheidsproducten dat ik heb.Ben er heel tevreden van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er goed uit ^^ Ik moet ook maar eens iets proberen van Dr Hauschka! Het was tof dat ik je eens in het echt zag vandaag! :)

    BeantwoordenVerwijderen