16 feb 2013

SCHWARZKOPF PROFESSIONAL | REVIEW ESSENSITY GAMMA

Inmiddels gebruik ik het Schwarzkopf Professional Essensity gamma voor gekleurd haar sedert half november. Af en toe afgewisseld met enkele andere shampoo en conditioners. Maar voornamelijk gebruik ik dit groene gamma. Tijd voor een review.
 
Het gamma is geïnspireerd op de natuur. Daarom dat de verpakkingen 100 % recycleerbaar zijn. De producten zijn biologisch afbreekbaar en vrij van kunstmatige geurstoffen, siliconen, paraffine- en minerale oliën en parabenen. Met dat in mijn achterhoofd startte ik aan de grote test.

De verpakkingen zijn gebruiksvriendelijk. Allemaal geleverd met ofwel een handig doseer pompje (helaas was mijn stuk bij aankomst) of met een druk knop systeem. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Dus dat is altijd wel prettig.
 
 
De shampoo en conditioner heb ik steeds samen gebruikt. Ze werken goed, zorgen voor voldoende schuim (de shampoo), reinigen en verzorgen (de conditioner) mijn haar. Last van droge haarpuntjes had ik zeker en vast niet. De geur daar moet je wel van houden, zeker die van de conditioner is niet echt mijn ding. Terwijl de shampoo iets citrus achtig in zich heeft, kan ik de geur van de conditioner moeilijk omschrijven. De textuur van de conditioner is bijzonder licht. Geen dikke massa en zorgt ook ervoor dat mijn haar niet verzwaard. Wat ik toch wel belangrijk vind aangezien ik fijn haar heb. Ik kan moeilijk mezelf uitspreken over het feit dat het werkelijk mijn haarkleur langer mooi houdt. Aangezien ik regelmatig de L'Oréal Professional Chroma Care gebruik (love it). Na gebruik van de conditioner is mijn haar makkelijk doorkambaar. Van het leave in haarmasker ben ik iets minder fan. Ook wederom de geur (idem conditioner) spreekt mij niet aan en ik krijg de indruk dat het masker gewoon teveel is voor mijn fijn haar. Het verzwaard mijn haar waardoor het kleine beetje volume dat ik heb totaal verdween. Als je van jezelf veel en dik haar hebben dan kan dit product wel werken. Maar het heeft geen grote indruk op mij gemaakt. Het concept van leave in zonder dat je het moet uitspoelen, daar hou ik wel van.
 
Kortom het Essensity gamma is een aanrader als je houdt van groene haarverzorgingsproducten met verantwoorde ingrediënten. De shampoo en conditioner  vind ik zelf fijn in gebruik, behalve dan de geur verbonden aan de conditioner. Het leave in masker heeft mij niet weten te overtuigen.

Te koop bij de Schwarzkopf Professional kapper. Voor een verkooppunt bij jou in de buurt surf naar www.schwarzkopf-professional.com of bel 02/2181454.

Colour Shampoo - 15.65 euro
Colour Conditioner - 17.00 euro
Leave in Masker - 16.05 euro

8 opmerkingen:

  1. Klinkt niet slecht, maar ik ben toch niet helemaal overtuigd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt inderdaad goed maar het trekt mij ook niet zo heel erg aan eigenlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer van de geur. Ik ben wel fan van groene (haar) verzorgingsproducten (leuk die groene flesjes ook ;-) ) maar ik vind geur ook wel belangrijk. Daar kun je echt op afknappen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De geur van de shampoo vind ik wel erg lekker, maar die van de conditioner en het masker zijn niet mijn ding. Maar uiteraard geuren zijn individueel :-). Maar het concept is erg leuk!

      Verwijderen
  4. De conditioner uit deze lijn gebruik ik ook. Ik heb nog niet eerder zo'n fijne conditioner gehad als deze:-) Ok, de geur is niet helemaal 'je van het', maar mijn kleur blijft langer in mijn haren zitten en het verzorgt mijn haren optimaal. Ik ben fan van deze conditioner :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmm :) ik word nooit echt aangetrokken door zo'n bio producten!
    Ik vind het toch altijd aangenaam als shampoo een lekker geurtje heeft.

    BeantwoordenVerwijderen