12 jan 2014

PARFUM | GIORGIO ARMANI SI

Wellicht zag je de tv spot van de nieuwste geur van Giorgio Armani Sì al een keertje voorbij komen. De geur wordt omschreven als chic, sensueel, intens en zacht. Het gezicht van deze nieuwe eau de parfum is Cate Blanchett. Een klassieke elegante vrouw, en ik denk ook dat Armani met Sì op deze doelgroep mikt. 


De geursamenstelling is ritmisch, karaktervol en opmerkelijk. Ze is gebaseerd op een harmonie van drie akkoorden: nectar van zwarte bessen, moderne chyprétoetsen en blond muskushout.

Het eerste moment dat je de geur ruikt, komt deze zoet over vanwege de zwarte bessen en vanille. Naarmate de geur vordert komen de bloemen die verwerkt zitten in het parfum naar boven. Fresia, meiroos en een subtiel gedoseerde patchoelietoets geven de geur frisheid. Het eindresultaat is een zachte, verfijnde warme geur met een hint van amber in de verte.  



De flacon is sober gehouden. Ik weet niet goed of ik het mag/kan omschrijven als een tikkeltje saai. Eén ding is duidelijk, al het overbodige is weggelaten. Je aandacht wordt vooral gevestigd op de dop van de flacon. 

Na een paar uren is de geur voor het grootste deel vervaagd, een delicaat bloemige geur blijft er over. Als ik 's avonds nog ergens naartoe ga, spray ik nog even bij om de geur opnieuw tot uiting te laten komen. 
Sì is een aanrader als je houdt van een warme bloemige geur die toch niet te overheersend is. Het is niet meteen hetgeen ik gewoon ben van Armani. Over het algemeen zijn de geuren die ik ken (Armani Code en Armani Emporio Elle) eerder opvallend, krachtig en expliciet. Maar zo zie je maar dat Armani met zijn geuren gamma een hele grote doelgroep vrouwen weet te boeien.

Te koop bij de parfumerie
Sì eau de parfum 30 ml - 60 euro
Sì eau de parfum 50 ml - 84 euro
Sì eau de parfum 100 ml - 110 euro
Bodymilk 200 ml - 42 euro
Douchegel 200 ml - 36.50 euro

9 opmerkingen:

  1. Leuk flesje! En de geur klinkt erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Benieuwd ! Ga deze zeker eens testen als ik de parfumerie binnenstap ! Ben een grote fan van Armani geuren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind deze echt zo lekker, en de flacon is prachtig! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind die flacon net zo prachtig 😄 grappig hoe smaken verschillen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De flacon is eenvoudig en simpel, waar op zich absoluut niets mis mee is. Maar voor mij mag het wel wat meer zijn :D. Je hebt gelijk, smaken verschillen, en maar goed ook hé ;-).

      Verwijderen