6 sep 2014

BYE BYE ONZUIVERHEDEN

De eerste schoolweek zit er intussen op. Ik hoop dat je een goede start gemaakt hebt voor diegenen die terug naar school gegaan zijn! Ik weet dat heel wat tieners en jonge mensen onzeker zijn over hun huid. Zeker wanneer er sprake is van puistjes en onzuiverheden. Sinds een paar weken heb ikzelf ook wel wat last van puistjes en onzuiverheden op en rond mijn kin. Mijn bye bye onzuiverheden rescue producten zie je hieronder. 

Ongeveer één keer per week probeer ik mezelf te pamperen met een maskertje. Het Formula 10.0.6 Pores Be Pure masker is een huidzuiverend kleimasker met een fijne aardbeien geur. Ik weet dat een aantal bloggers hierover super enthousiast zijn. En deels ben ik het hier zeker mee eens. Maar het masker prikt redelijk gedurende een 10 tal minuten op mijn huid, wat eigenlijk een heel onaangenaam gevoel geeft. Qua werking vind ik het masker wel goed. 


Als je niet graag een maskertube in huis haalt, dan zijn de masker sachets van Nivea ook altijd een goede optie. Nivea heeft twee soorten maskers in het assortiment die beiden een zuiverende werking heeft. Afhankelijk van je persoonlijke voorkeur kan je gaan voor een crème masker of een peel off masker.



Zwarte puntjes (mee-eters) verwijderen op de neus gaat heel gemakkelijk met een neusstrip. Het concept is eenvoudig. Je maakt de neusstrip vochtig, plakt deze gedurende 10 à 15 minuten op je neus en vervolgens zachtjes verwijderen. Je neus krijgt niet alleen een zachte peeling (voelt super zacht aan erna), maar onzuiverheden blijven aan de strip zelf kleven. Ik ga regelmatig voor de cheap ass versie van het Kruidvat zelf. Werkt even goed als andere gelijkaardige producten van andere merken.



Naast het reinigende gedeelte is het natuurlijk ook belangrijk om je huid doorheen de dag en nacht te ondersteunen. Je moet realistisch zijn en weten dat een huid zichzelf vernieuwd om de 28 dagen. Naarmate je ouder wordt verlengd de duurtijd. Maar het duurt dus wel even vooraleer je ook werkelijk verschil ziet, maar een goede tip: hou gewoon vol!

's Avonds voor ik ga slapen en nadat ik mijn huid grondig gereinigd heb, gebruik ik een nachtcrème, maar ik durf wel eens in zones te werken. Bijvoorbeeld op mijn voorhoofd en wangen een hydraterende nachtcrème en op mijn kin en neus een ander product. Meestal grijp ik naar de Vichy Normaderm Nuit. Het is een bijzondere nachtcrème met een anti-imperfection complex. De crème bevat precies allerlei kleine capseltjes die opengaan tijdens het open smeren van het product op de huid. En na een paar minuten verandert de textuur op de huid naar iets heel fluweeligs. Heerlijk! Onder mijn dag- en nachtcrème gebruik ik de c/o Gerd Lingonberry clear skin olie. Wederom plaatselijk! Van de olie gebruik ik slechts enkele druppeltjes.



's Morgens gebruik ik de Murad Skin Perfecting Primer. Deze sprak mij vooral aan vanwege het salicylzuur, wat bewezen krachten heeft om ook de porie aan de binnenkant te reinigen. Maar het percentage is zeer laag (0.5%) waardoor ik vragen stel bij de werking ervan. Als primer daarentegen doet deze Murad versie het wel goed. En daarnaast zitten er natuurlijk ook andere ingrediënten in de primer verwerkt die wel als acné treatment werkzaam zijn.

Bij ernstige acné problemen ga je best langs bij een dermatoloog voor een deskundig advies.

Formula 10.0.6 Pores Be Pure masker - te koop bij Kruidvat - 7.99 euro
Nivea masker sachet  - te koop bij de drogisterij - 2.79 euro 
Neusstrips - te koop bij het Kruidvat - ongeveer 4 euro
Vichy Normaderm Nuit - te koop bij Apotheek-Online.be - 14.80 euro
c/o Gerd Lingonberry Clear Skin olie - te koop bij BioReine - 35.50 euro
Murad Skin Perfecting Primer - te koop online


Beauty Treasures

5 opmerkingen:

  1. De Vichy Normaderm producten zijn inderdaad aanraders voor een onzuivere huid, I can testify :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben vooral benieuwd naar de vichy producten voor de drogere huid :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben erg benieuwd naar het Formula 10.0.6 maskertje! Ga ik me toch eens aanschaffen :)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ikzelf ben er niet zo'n grote fan van omdat mijn huid er niet zo heel goed op reageert, maar heel wat andere bloggers zijn er super enthousiast over.

      Verwijderen